kl 12:25
loppisfyndat i stockholm

på min stockholmstripp hanns det även med lite loppis, detta är vad jag fann för en hunka. en svart tunn långklänning, en somrig sval blommönstrad klänning, ett fat eller en skål beroende på vad man känner att det passar till, två guldskärp varav det ena är någon sorts minnessouvenir från drottning elizabeth 2:as kröning 1953 och sist men inte minst en hiskeligt ful liten gapande fågel som jag bara var tvungen att köpa. (jag tror att den är till för att fimpa cigaretter i, vilket känns skitskumt). när jag visade lisa att jag köpt den så skrattade hon och visade mig en exakt likadan som hon faktiskt köpt till mig för längesen men sen glömt bort att ge. haha, hon känner mig!

sen köpte jag en tygpåse med lady gaga på och ett par örhängen på h&m.

translation:
in stockholm i did some second hand findings. two summer dresses, a bowl or plate of some sort, two belts (one of them is a souvenir from queen elizabeth 2:ds coronation in 1953), and a hideous little bird that i just had to have! when i showed my friend lisa what i bought she laughed and showed me the exact same bird that she had actually bought for me a long time ago but then forgot to give to me. she knows what i like!

at h&m i also bought a lady gaga canvas bag and some earrings.

Inga kommentarer: