kl 13:20
allt i ett medlet..

..eller, mirakelmedlet. idag gjorde jag ett avkok på tvättnötter. (jag har bloggat om tvättnötter tidigare. för er som inte vet vad det är kan läsa -> här <- ) avkoket kan man använda som flytande tvättmedel, schampo, tvål, allrengörningsmedel, tvätt till ditt husdjurs päls, fönsterputs, bilputs, smycketvätt (hjälper mot oxidation) och till bladlöss och annan ohyra på växter. det sistnämnda använde jag avkoket till idag och det som blev över hällde jag över i en flaska till kommande tvättdag. beskrivning på hur jag gjorde finns -> här <- vill man köpa tvättnötter så kan man göra det -> här <- och vet ni vad det bästa är? det är helt fritt från kemikalier och annan skit, och det funkar!

translation:
the all in one product..
..or the miracle product. today i made a decoction from the washing nuts. (i have blogged about washing nuts earlier. for those of you who doesn't know what that is: read-> here <- in english: copy/paste in to google translate) you can use it as liquid detergent, shampoo, soap, pet shampoo, window cleaning, car polish, jewelry cleaning and to aphids and other pests on plants. i made the latter today, a description of how i did you can find -> here <- and do you know what the best thing is? it is totally free of chemicals and other crap.
and it works!

Inga kommentarer: