kl 12:02
västerbron
om natten

jag var trött på att kajka runt med buss i stockholm, när jag bara behövde åka en hållplats över till andra sidan västerbron och så kände jag för att röra på mig. så, jag tog en promenad istället. inte vilken promenad som helst. nej. för mig var det stort. ni som känner till västerbron vet att det är HÖGT. och jag är höjdrädd. men jag gjorde det ändå. och jag kände mig lite stolt över att jag klev lite mer utanför min bekvämlighetszon, även om det var en sån liten liten skitsak som att gå över en bro.

mitt på bron satt det en klump med kärlekslås (man låser fast ett lås på bron, kanske skriver sina namn på, och kastar sen nyckeln i vattnet).

translation:
västerbron by night. i'm very scared of heights so when i decided to take a walk over västerbron (a very high bridge in stockholm) it was a big moment for me. stepping out of my comfortzone.

in the middle of the bridge i found some love locks.

2 kommentarer:

tilda sa...

oh vad modig du är!

i prag fanns det en bro vid ett gammalt kvarnhjul som tydligen var magisk på nåt sätt. folk som gifter sej åker dit på sin bröllopsdag och sätter dit ett hänglås o slänger i nyckeln för god tur. precis som på västerbron... men, det var hundratals om inte tusentals lås längs hela bron. det var mycket fint faktiskt. :)

Elin Karlsson sa...

tack! :)

det är en ganska fin grej ändå. kärlekslås. lit corny, men fint!