Kalendern 2012, lucka tio:
Gör en pappersrosett
Så här års kanske man slår in en del paket och jag gillar ju att göra tjusiga paket så, jag tänkte dela med mig av hur man enkelt gör en egen pappersrosett. Detta var första gången som jag gjorde en så jag gjorde den ganska stor så att det inte skulle bli så pilligt, kanske blev den heller inte jordens tätaste och vackraste men jag är ändå nöjd. Mitt bästa tips är att få rätt vinkel på bågarna när man böjer till dem.

Du behöver:
papper
linjal
sax
häftapparat




Gör så här:
1. Klipp remsor i fyra olika storlekar och antal så som bilden visar
2. Gör en åtta av remsan oc häfta ihop. Upprepa samma sak med alla remsorna (nu bör dina remsor se ut som på bilden högst upp till höger).
3. Placera remsorna så som bilden visar, fortsätta passa in och fästa remsorna med häftapparat tills du satt fast alla. Sist fäster du den sista lilla plutten i mitten som också döljer häftstiften.

Inga kommentarer: