Det ljusnar
Nu ska jag inte ta ut segern i förskott å jinxa den men igår eftermiddag for jag till skolan och där fick vi upp en uppgift till kommande praktik som bestod av ett tjock sjok med text som man inte fattade ett jota av. En ytterligare panik infann sig då man förväntades göra något men inte för sitt liv kunde förstå VAD. Dock var det fler vilsna i klassen, vilket kändes skönt (sen har vi en jättebra lärare!) så istället strukturerade vi upp uppgiften i form av en LISTA!

Så mitt hetaste tips till er just nu är:

listor!!

Att göra listor är nog det bästa någonsin, jag har nämligen upptäckt att jag inte kan processa mängder av information om jag inte strukturerar upp det i punkter på en lista. Därav lite därför uppkomsten av gårdagens inlägg..

Och vad gäller gårdagens punkt "nummer ett" så är jag just nu nere i 1 & 1/2 sida vilket läraren sa var okej. Yeah!

Translation: Today I'm starting to see a light in the end of the tunnel from all the work.

Inga kommentarer: