Att göra viktiga saker
Jag befinner mig någonstans mellan ett nervsammanbrott och ett lugn. Ytterst konstig kombo och allt pga att jag lägger all min energi på att "göra viktiga saker". Att göra viktiga saker i sig behöver ju inte vara enerverande eller så men när man har många "göra viktiga saker" på rad så blir det lite för mycket kan jag tycka.

Här följer en redogörelse över de "göra viktiga saker"-sakerna och annan huvudbry som far omkring i mig just nu:

nummer ett: skriva en reflektion om grupparbetet på ett A4, där hur, vad, varför, process, öppenhet, mod, prövningar, referenser, sätta in i ett pedagogiskt/didaktiskt/ omvärldsperspektiv med mera med mera ska få plats. I skrivande stund är jag uppe i fem sidor.

nummer två: igår upptäckte vi att Gördis var alldeles blodig i nacken efter att Temla bitit henne. Det är ett fullkomligt normalt dominansbeteende men efter att Gördis hade en nära-döden-upplevelse med operation och allt för ett år sen så oroar jag mig att det ska eskalera. Att de ska slåss på riktigt och inte fungera tillsammans. *orolig mor*

nummer tre: på måndag ska jag ut på vfu (praktik) i skolan igen. Det är jättekul (jag ser faktisk fram emot det också!) men innebär alltid en viss stress när man kastas direkt in i en verksamhet. Plus att gå upp tidigt på mornarna kanske inte är min allra starkaste av sidor...

nummer fyra: att inte veta exakt NÄR stambytet med kvarboende inleds.

nummer fem: stambytet med kvarboende. Vi ska alltså under 8-12 veckor bo i lägenheten samtidigt som de bilar ut hela badrummet, drar om och byter all el och ser över rör i köket. Från klockan 7.00-16.00 varje vardag under dessa 8-12 veckor kommer det vara byggarbetare här, det kommer dundra, damma och vi kommer enbart ha en skogstoa (en papphink med toasits) i lägenheten (eftersom badrummet kommer strippas på allt), duscha får man göra i en barack nere på gården och framförallt kommer vi inte kunna vistas hemma. Jag känner en sån enorm stress över detta för jag vet vilket harhjärta jag har. Att vilja komma hem till lugnet och koppla av men istället mötas av damm, massa byggarbetande män (extra jobbigt) rännandes ut och in. Dörren kommer stå öppen.. ja guh jag vill inte ens tänka!

nummer sex: ansöka om stipendier till studieresan till Italien för att studera Reggio Emilia pedagogik under våren.

nummer sju: idag stannade jag hemma för att jag inte hunnit läsa boken vi hade seminarie på idag för att skriva klart och försöka minska ner uppgiften under "nummer ett". Såg att det var en bad move, för läraren hade mailat och sagt att de som var borta istället skulle skriva en reflekterande text om boken och lämna in. Och att inlämningen av uppgiften under "nummer ett" blev framflyttad till imorgon. Bra och dåligt.

nummer åtta: kroppsliga saker som att jag har fått en hudåkomma och en böld. Och att jag fortfarande inte fått provsvaren efter min operation.

nummer nio: att jag ännu inte ha fått mina CSN-pengar. 152 kronor på kontot.

nummer tio: maila en lärare.

nummer elva: reflektera, reflektera, reflektera, reflektera, reflektera! Reflektion är viktigt (och det som läggs mest fokus på i min utbildning) men nu har jag reflekterat så mycket att jag gått vilse i mitt eget huvud.

nummer tolv: doppresent till minsysterdotter.

nummer tretton: blog award som jag fortfarande inte gjort. Det kommer!

Ja listan är längre men jag tänkte bespara er från det. Tack för att ni finns med även när jag gnäller.

Translation: Lots of important things to do, mostly school things, stress over upcoming renovations in the apartment and so on..

2 kommentarer:

emma sa...

åh fina elin, det låter minst sagt som det är mycket i rörelse nu. men det kommer blir bra, det blir det ju allt som oftast. Vem som helst hajar att det är tärande att ha ett renoveringsprojekt pågående på flera veckor, skolarbeten och allt det andra. Håll ut! Thank god är det bara en begränsad period och inget som kommer vara "för evigt". PS! Jag tycker att man får "gnälla", vi är ju många som är oroliga själar so to speak! <3 KRAM KRAM

Elin Karlsson sa...

Tack Emma, det värmde gott :)