kl 16:04
showing mine

efter gittans uppmaning "show me your and i'll show you mine", där hon visade sin skaparhörna så påmindes jag om att jag lovat er bilder på hur vår lägenhet ser ut. som en kombination av uppmaningen om att visa mitt och vad som utlovats så kommer här bilder från min atelje. (well, delar av den i alla fall, resten av rummet bebos av kaninerna, det får ni se nästa gång.)

pappershögarna till vänster om datorn är full av pappersutklipp som senare blir kollage.

skrivbordet är ett matsalsbord med vit blank bänkskiva, som jag satt en plastduk över för att inte förstöra, på en metallstomme från ikea. plåtburkarna är loppisfyndade, likaså det mesta av "inredningen".

den kissgula tapeten kommer bytas ut mot en ljus ljusgul färg som jag fått välja av hyresvärden men ännu inte tagit mig för att smälla upp. det syns inte på bilden men i taket så sitter det en hiskeligt ful gulorange blommig bård ala 90-tal. hu! för att dölja den har jag tapetserat anslagstavlan och väggarna med inspirerande bilder och fina ting. på anslagstavlan syns också mina filmis-magneter som man kan beställa (maila elinutten@hotmail.com) och det finaste ordet i svenska språket. kan ni gissa vilket av dem det är? ordet är runt och känns bra i munnen när man sägert, kittlas liksom.

translation:
gittan said "show me yours and i'll show you mine". here's mine, my studio that is. like i promised a few days ago. this is from where i blog and make my art. most of the interior is from second hand stores/thrifted or flea findings.in the near future i will paint the walls in a lighter shade because the wallpaper is really hideous.

7 kommentarer:

Neonsvart sa...

åh vad avundsjuk jag blir! du är så duktig att pyssla!

tilda sa...

superfint!!!

Elin Karlsson sa...

tack! :) det är ett bra favorit hörn i lägenheten, minst sagt.

Anonym sa...

Kan det vara bomull? :D

Elin Karlsson sa...

det är det tyvärr inte även om bomull är ett annat ord som är skönt å säga. gissa igen :)

gittilou sa...

MEN GE DIG VAD FINT! jag kommer nog dö av helt-eget-hem-att-inreda-abstinens när jag hälsar på dig!

Elin Karlsson sa...

tack.
haha, tror du det ? vad skoj! :) eller ja kanske lite plågsamt, men också peppande hoppas jag. fjäskare där! :) du är välkommen närdu vill.