kl 11:59
mina uppstoppade vänner

först har vi sixten, han är en ståtlig gröngöling som jag fått ärva av pappa som fått den av sin mormor ellen. tyvärr minns jag inte vart ellen fick honom ifrån. / this is sixten, he's a green woodpecker. i got him from my dad who got him from his grandmother ellen. i don't remember where ellen got him from.

sen har vi dessa två som jag fick av sanna i julklapp och som jag typiskt nog inte minns artnamnen på just nu. någon som vet? hursomhelst så är de väldigt tjusiga. jag har dock inte döpt dem än, har ni några förslag? / these two sanna gave me for cristmas. i don't remember their species name. i haven't namned them yet either, any suggestions?

4 kommentarer:

gittilou sa...

jag vill ha precis en sån roskula! är det loppisfynd eller? tycker fågeln med tofsen ska heta nåt rivigt, typ barbro!

<3

Elin Karlsson sa...

riviga namn är bäst! ska överväga barbro. tror förresten att hon är en tofsvipa.

<3

Elin Karlsson sa...

och ja, rosariet är loppisfyndat, har kanske sju stycken, brukar krylla av dem på loppisarna.

Anonym sa...

gud vad fina!!
/Emma (avis)