Kalendern 2012, lucka tjugoett:
Klipp till en skosula
Såhär års är det som bekant kallt ute och att frysa är ju ingen direkt hit så då är varma och sköna sulor i skorna en bra grej. Och är en som jag och har världens plattfötter och sulor ett måste för att inte få ont i knän och rygg men inte vill spendera en förmögenhet på skosulor så är denna lucka perfekt för dig, din plånbok och miljön.

Allt man behöver är:
gamla skosulor eller måttband
filttyg, skumplast eller annat material
sax
penna

Denna gång gjorde jag mina nya sulor av en sorts skumplast(?) som jag fick med i kartongen när jag köpa mina (veganska) docs. Lägg den gamla sulan ovanpå ditt tyg, rita med pennan runt och klipp ut. Voila! Enklare än så blir det inte. Vill man göra sulan lite tjockare så kan man klippa till flera lager som man sen antingen limmar ihop eller syr ihop med några stygn.

Inga kommentarer: