Dags att gnälla lite
Jag börjar med att be om ursäkt för gnäll, då det ju inte alls är poängen med den här bloggen. Men jag bara måste få avreagera mig lite på gnällfronten. 

Som ni vet så pågår just nu (och cirkus ungefär fram tills jul) ett stambyte hemma hos oss. De har hållit på i fyra veckor nu och jag har verkligen försökt hålla god min, skratta åt eländet liksom. Jag har blivit väckt runt sjusnåret varje morgon av borrmaskiner och främmande män med nyckel in i lägenheten, lämnat bort mina djur tillfälligt, kissat i hink (nummer två får man minsann gå ut till en barack å göra, tänk er att skita på beställning), fryst eftersom elementen varit avstängda, levt utan vatten, fått betongdammlunga av allt byggdamm, gått med skor inomhus för att det är så smutsigt, borstat tänderna vid den tillfälliga vasken i trapphuset (godmorron liksom, här står jag utan underbyxer i morronrock å borstar tänderna medan en massa främmande karlar ränner runt) och delat dusch i en barack med hela kvarteret. Allt detta har jag snällt gjort och försökt tänka på att jag kommer få ett nytt fint badrum i julklapp, att 12 veckor ju går ganska snabbt. Men så igår kom jag hem och möttes av detta:




















Ett stort jävla hål från trapphuset och in i vårt kök! Trasigt kakel och porslin... De har liksom råkat borra för långt.

Jag primalskrek, grinade och stängde av mig själv totalt för jag ORKAR INTE MER AV DET HÄR!!!!!!!!! Jag vill ha mitt normala liv och PRIVATLIV tillbaka. Jag har inte kunnat slappna av ordentligt på en månad. Just nu vill jag bädda ner mig i sängen och sova tills eländet är över. Känner mig görbarnslig som gnäller men JAG VILL INTE MER!

Som ni förstår så är det också därför jag inte bloggat så flitigt här på ett tag. Men snart är det ju december och jag tänker ha en (jul)kalender precis som förra året. Har ni några förslag på saker som man skulle kunna göra kalender av?

Om ni orkat läsa hela inlägget, TACK!



1 kommentar:

emma sa...

FY FAN FY FAN FY FAN FY FAN!! DU HAR ALL RÄTT ATT "GNÄLLA"!!!! herre jösses det var väl nog som det var liksom. jag tycker du ska gnälla hur mycket du vill, ibland är det enda sättet att ta sig igenom något, att få ventilera liksom. HEJA DEJ!! och jag håller tummarna för att tiden ska gå fort!! KRAM