Nu är jag här!
Ja i Värmland, that is. Jag är här för att intensivarbeta med mitt konstnärliga gestaltningsarbete i tre dagar. Förrvirringen jag skrev om i föregående inlägg har alltså, som tur är, lagt sig lite grann och jag känner att jag är på rätt spår.

Under tiden jag är här kommer Gittan att vara min konstnärliga support, chaufför och behjälplig på alla de vis vilket uppskattas mycket!


Systra mi kommer snart å plockar upp mig för att reka efter ett bra ställe för morgondagens byggande med Gittan.
Vad det skall bli'avet får ni se snart men jag kan i varje fall ta å avslöja att det handlar om hem, platser, frihet och identitet bland annat. Om man känner att man vill hjälpa mig med att diskutera lite olika tankar (högst avslappnat) kring detta så, hojta till!

Vad är ett hem, hur definirar du det?
Är men fast om man har ett hem eller är man fri?
Kan man vara fri utan ett hem?
Finns det ett hem som är det "ultimata hemmet"?
Kan man vara fri när man är bunden till en plats?
Hur får platsen du kallar hemma dig att känna/må fysiskt?


2 kommentarer:

gittilou sa...

det blir grejer det! skogen, kartonger och elin kan inte gå fel! <3

Elin Karlsson sa...

Ja trots vredesutbrott och sååå, gick det ju görbra! tror förresten att jag fick solsting..

fint iallafall <3