Det fulaste jag skapat någonsin
Ni minns att jag förra veckan for till Värmland för att arbeta på mitt konstnärliga gestaltningsarbete va? Well här kan ni se åbäket som skapades och är det absolut fulaste jag skapat någonsin!

Tanken var ju att jag skulle bygga mig ett portabelt hem att bära på ryggen och ta med mig till min nya hemmahörande plats för att på så sätt söka svar på frågorna kring vad ett hem är, hur hemmet formar oss och ifall platsen för hemmet alltid är viktig osv.

Men nu blev det ju inte riktigt som jag tänkt mig... Jag kom till Värmland, peppad och väl förberedd på att SKAPA. Ja och skapa, det gjorde jag men inte alls som jag tänkt, det blev någonting i det destruktiva istället. Jag byggde, svettades och skapade en hel dag utan att någonsin bli klar (och med en deadline i baken var jag rätt stressad) vilket resulterade i att jag helt sonika fick ett vredesutbrott och förstörde allt.
En HELT oväntad vändning från min sida. Men tack vare Gittans filminsats fick jag hela vredesutbrottet på film, vilket kan användas till vad det nu kan bli av detta. Här är ett litet "smakprov":


Translation: A part of my art project. The uglieast and worst project I have ever made! A work in progress that is. Didn't see this destructive side of it coming AT ALL. Luckily Gittan shot the whole thing on my iphone so I have a lot of documentation that can become something good.

5 kommentarer:

gittilou sa...

men elin det blir ju skitbra! här har vi konflikten!!!! 8) å vad duktig du är med filmredigering, kan du lära mä litte?

gittilou sa...

i love it!!!!

Elin Karlsson sa...

Ja men nu ska jag bara komma på HUR och VARFÖR. Du har väl iMovie på macen? Det är görenkelt. jag kan ingenting, jag har bara lärt mig själv i det programmet. You can do it, men nog kan jag lärarej nåra trix allti :)

emma sa...

jag känner igen den där frustrationen man känner när det inte blir som man föreställt sig... mitt i allt det var det ju great att ni fick till det att hela förloppet hamnade på film! Det blir bra det här vett du:D

Johanna (Tokyo - Love) sa...

Ah, härligt att du fick ut nåt helt annat ur uppgiften! Gillar filmklippet.