Vj
Denna vecka har jag förutom att tatuerat mig även VJ:at på Bildlärarnätverksträffen på min skola (HDK). Eller jag och Doris rättare sagt. Förutom att sätta ihop denna sjukt bra spellista så klippte vi även ihop filmen nedan och visade de filmer som klasskamrater gjort under året (däribland min egen film Drömmer om).

Se vår film med denna låt (hann inte med att få in den i filmen)


Nätverksträffen hölls i skolans aula/bibliotek där stolar ställts i ordning, och i mitten av alltihopa hade vi byggt ett stort schabrak av (fula) kuber med tv-skärmar där filmerna visades. Eftersom vi inte hade mycket tid och för att kuberna med skärmarna var så fula körde vi på "fulheten" rakt igenom och pimpade kub-pyramiden med kitschiga porslinsfigurer, spetsdukar och annat vulgärt.

Translation: The other day me and Doris got to Vj at an art teacher conference. We showed my films that me and my classmates have made on tv-screens on top of a big ugly pyramide setting. All in all it went well for us beeing firsttimers. Watch the video we made specially for the conference while listening to Chicks on speed. You can also listen to the playlist we made here.

2 kommentarer:

gittilou sa...

hallå jättefräsig video till den låten! you go gf!

jag har förresten elva snaskiga frågor till dig, dessutom med den förmånliga möjligheten att skita i att skicka vidare elva frågor om man inte vill.

http://gittilou.blogg.se/2012/april/11-fragor-fran-mig-till-dig.html

emma sa...

åh, jag vill med ha nätverksträff! ballt med video och allt:D