För konsten
Som ni vet så har min klass nu ett flera veckor långt konstnärligt gestaltningsarbete och idag när min vän Doris behövde hjälp med sitt projekt ställde jag upp, eller ja jag ställde min arm till förfogande.

Varför?

För konsten såklart! Och för att handskas med egna inre konflikter, då tex att vara så spontan är olikt mig, det vill säga att på en timme bestämma mig för att bli tatuerad och vad det ska bli.

Så här i efterhand känns det hur jävla fint som helst!!!!! Jag är nöjd och kanske fortfarande lite chockad övert så nu ska den få läka ifred och hare gött på armen min.
Och vad det är/betyder/står för kanske några av er kan gissa men för er andra kanske jag berättar en annan gång. Den har i vilket fall som helst en mening för mig och är en del i en egen läkning. Lite cheezy men sant och bra för mig.

Tack Doris!

Translation: I got a tattoo on my arm today to support my friend Doris's artwork.

5 kommentarer:

Johanna (Tokyo - Love) sa...

Ja.. vilken grej! Fint, och fin betydelse. Vad tyckte Sebastian?

Elin sa...

Tack. Han tyckte det var jättefint och bra :)

tilda sa...

åh! härligt och vågat! jag skulle gärna vilja veta betydelsen, om du vill dela med dig.

Elin Karlsson sa...

Det kommer Tilda, håll ut :)

emma sa...

jäsingens vad modigt!