Inget kanininlägg
Jag är ledsen att göra er besvikna, men det här är inte ett kanininlägg. Jag kan nämligen istället berätta att igår i skolan och idag hemma hos mig hade några ur min klass krokiteckning tillsammans. Alla turades vi om att stå modell. Riktigt skoj! Ja och bra lärorikt också vill jag lova. Man är lite ringrostig när man inte tecknat på ett tag men nog kopplar hjärnan på rätt snabbt ändå. Och som en extra bonus fick jag även håret klippt av en klasskamrat som är frisör. BONUS!

Nåväl, här är några av dagens snabba (mellan 1-5 minuter) poser.

Här är några en-minutare ovanpå varandra.

Nu kanske ni undrar varför det styrdes upp krokiteckning? Jo då ska jag tala om att det är för att vi just nu i skolan har inlett ett sju veckor långt eget konstnärligt arbete på temat konflikt. Krokitecknandet var ett sätt att komma igång. Det ska bli görspännande, dock har jag själv inte kommit värst långt i min tankegång, men garanterat får ni följa med på resan.

Translation: Today I had a few classmates over to draw some croquis. Fun!

2 kommentarer:

emma sa...

Bra tecknat! Fan det var länge sedan man tecka kroki alltså, fick lite "nostalgi"-feeling.

Elin Karlsson sa...

Ja det va längesen för mig med innan detta. Man kanske borde görat oftare för det sätter igång en rätt bra :)