Vi gör en utflykt av det..
Idag skickade jag, med blandade känslor, iväg svar på några annonser om kaniner som behöver omplaceras och vips fick jag ett telefonsamtal från en tjej på Tjörn som hade två kaniner som behövde nytt hem. Så i helgen ska jag och Sebastian göra en utflykt till Tjörn för att kika på de små liven. Efter att vi lagt på luren fick jag ett mailsvar på en av de andra annonserna, där var det en kaninkille nåra kvarter härifrån som behövde ett nytt hem. Så honom ska jag kika på en annan dag.

Jag vet ännu inte ifall vi är redo för en till men jag behöver ändå döva mitt samvete med att ändå kolla för Temlas skull. Kaniner funkar så att de är väldigt svårtolkade och om något är fel är de mästare på att dölja det, så för allt jag vet kanske Temla är ensam bara det att jag tror att allt är frid å fröjd för att hon är mer social.

Det är en liten tagg i ögat som skaver ändå, det är den där taggen som säger att jag (i ren självisk anda) försöker ersätta Gördis (som är helt oersättlig) med en ny kanin. Men sen sa
Johanna någonting bra, "Gördis är oersättlig. Och en annan kanin blir ju inte en "ny" Gördis utan en egen liten kanin-person." Och jag försöker ju faktiskt inte ersätta Gördis, jag undersöker bara möjligheterna att hitta en vän åt Temla. Och förresten känns det hundra gånger bättre med
en äldre kanin i behov av nytt hem istället för en sprillans ny bebis från djuraffärn.

Nåväl, det är ingen skada i att fara å kolla (läs: klappa kaniner) i alla fall, speciellt inte om man gör en liten utflykt av det. Det är ju inte var dag man är på Tjörn.


Translation: This weekend we're going to Tjörn to look at potential bunny friends for Temla.

1 kommentar:

Johanna (Tokyo - Love) sa...

Hihi, så bra att mina ord kunde hjälpa lite. Förstår att det känns svårt.. hoppas du träffar några fina mysisar imorgon då.