Kaniner
Häromdan var det ett hundinlägg, idag ett kanininlägg. Mest för att det mesta kretsar kring kaniner just nu. Idag var vi på djuraffärer och kikade på kaniner, inte för att vi skulle impulsköpa en att ersätta Gördis med, utan mer i terapeutiskt syfte, titta på dem, bli glada (kaniner gör mig alltid glad), prata om Gördis och sånt. Att skaffa en till kanin är egentligen inget som jag vill eller är redo för men samtidigt vill jag ju inte att Temla ska må dåligt av att vara själv.

Igår spanade jag runt på Blocket för att om hon nu blir deprimerad och verkligen behöver en ny vän (det måste i så fall vara en icke könsmogen liten hona eller en äldre kastrerad hane) vet jag vart man skall leta. Det är ju alltid bättre att vara förberedd OM den dagen kommer. Annars så har hon blivit mer lugn och harmonisk (vilket jag tror är ett gott tecken).

Translation: Everything involes bunnies right now. This weekend we went to the local petstore to look at bunnies, I have also been searching ebay to explore options, not to impulsively get a new bunny to replace Gördis, but more as an "in case of emergency percaution" if Temla gets depressed from being all alone. Wich I sincerely hope she will not become. Me and Sebastian pretty much lay all of our love on to her at the moment.

Inga kommentarer: