Gårdagens snackis
Nu har en ny praktikperiod inletts, det betyder att jag kommer vistas tillsammans med en bildlärare på en högstadieskola de kommande fyra veckorna. Samma skola som jag varit på innan, enda skillnaden denna gången var att jag klippt mig sen sist vilket ledde till att den stora snackisen var min nya frippa.

Anledningen till den stora fascinationen för bildlärarkandidatens hår var oklart tills en elev förklarade att jag var lik Katy Perry och Jessie J (vilka tydligen står högt i stjärnstatus, den första hade jag ju hört talas om men inte den andra... kände mig gammal och bah "eh, ja just det..") varpå en rad komplimanger trillade in. Detta resulterade såklart i en ego-boost från min sida.


Translation: The students at the school where I practice thinks I look like Katy Perry in my new hairstyle. It was yesterday's hot topic, wich gave me guite the ego-boost.

4 kommentarer:

gittilou sa...

mäktigt!!

Sanna sa...

Har du klippt både kort och lugg? Är såå nyfiken :)

emma sa...

oh just det du har ju cutat håret! ja fasen vad kul med en massa komplimanger!

Elin Karlsson sa...

ja just det. ni får se snart :)