Dumpstrad finmiddag
Förlåt mig! Jag har verkligen inte glömt bort er, jag har bara haft fullt upp i skolan. Den roliga sortens fullt upp. Vi håller på med ett grupparbete kring temat gränser. Man kan följa det -> här<- på min skolblogg där jag varit desto mer aktiv på senaste.

Som en del av vårt grupparbete i skolan har vi valt att dumpstra mat, och gårdagsnattens containerdykning resulterade i en fin smarrig middag bestående av spenatpaj, med blå
mögelost och tomat. Till det åt vi bröd, smör, ost och frukt.

Translation: I'm sorry I haven't blogged that much lately, I've been too busy with school. Right now we're working on a groupproject on the theme "borders/bounderies". As a part of that me and my group decided to go dumpster diving last night. And today we made a fabulous dinner out of our findings. Delicious!

4 kommentarer:

emma sa...

Coolers Elin! tillagade ni pajen är var den slängd? hur som haver, heja! all mat ser go´ut:D är detta något ni kommer fortsätta med? Häftigt isåfall! jag har bara hört något ytterst lite om det här containerfyndandet.

emma sa...

nu har jag kollat på din skolblogg. ni hittade sjuktmycket ju!och så ser jag att ni tillagade maten med hittade ingridienserna, angående pajfrågan. Vilket utmärkt exempel på att vi slänger GALNA mängder ätbar mat. heja dig och dina kamrater!

Johanna (Tokyo - Love) sa...

Elin! Du har fått en BLOG AWARD av mig. Ett slags 'spread the word' för att uppmärksamma fina bloggar. Lär mer i mitt inlägg här: http://sakuradesu.blogg.se/2012/january/blog-award.html

Hoppas att du sprider vidare och delar med dig av dina favoritbloggar. Kram!

emma sa...

Hej elin! Du har fått en Blog award av mig med! har skrivit om dig och fyra andra på min blogg. kram