(Jul)Kalendern, del två:
Skapa med mat


Hej hej, som rubriken redan skvallrat om så ska det i dagens lucka skapas med mat. Man kan göra mycket med mat förutom att äta den. Man kan tex göra en sån -> här <-, eller arrangera sin kyckling på -> detta <- samkfulla vis.

Om man inte vill jobba med direkta råvaror utan hellre virkar sin mat så kan man göra det. Emma virkade ju tex dessa bakverk när vi hade konstutbyte på temat sötsaker. Annars kan man ju alltid göra potatistryck eller varför inte sin egen variant av Gagas köttklänning? Möjligheterna är oändliga!

Själv är jag vegetarian och stör inte vid kött med tång ens och mina virknings-kunskaper sträcker sig inte långt, så jag har istället gjort en kål-kompis.

Vad hittar ni på på dagens tema? Maila gärna bilder till: elinutten@hotmail.com.


Translation: Advent calender, day two: create with food. I made a cabbage friend. What will you make?

2 kommentarer:

gittilou sa...

ska se vad jag kan åstadkomma med mitt mellanmål! :*

Elin Karlsson sa...

Hurra, ja gör det! :)