att göra och gjort
sen sist jag skrev om mitt filmprojekt har jag:

målat en bakgrundshimmel med vattenfärg.


klippt till och byggt en stad (som på bilden inte är färdig) till en scen i filmen.

samt sytt ihop kuddstoppning till ett moln. pappersplattan på baksidan är fastsydd så att molnet ska få mer stadga när det hänger.

jag känner mig produktiv trots att jag själv inte känner att jag gjort värst mycket eftersom jag ändå gör någonting som jag tycker är roligt. och än är jag inte färdig heller, på dagens att-göra-lista står: att göra drömmoln i olika storlekar, vika origamitranor, tillverka en tunnel som ska leda från stadsscenen till landsscenen samt göra vykort.
åh! och nu kom jag visst på en grej till: rota rätt på julbelysningen uppe på vinden.

translation: this is what i've been up to with my project lately. making clouds, a city scene, a background sky. and on today's to-do-list it says: fold a papercrane, make a postcard, build a tunnel and cut out "dreamclouds".

2 kommentarer:

emma sa...

det här blir ju bara bättre och bättre!!

Elin Karlsson sa...

haha, vad roligt att du tycker det! jag hoppas det blir lika bra som jag tänker mig, när jag väl börjar filma.