kl 12:00
(jul)pyssel

inför att jag skulle hålla i två bildlektioner i etta-klassen där jag jobbar förra veckan så var jag tvungen att först göra några prototyper på pysslet jag tänkt att vi skulle göra. här är en ängel (antar jag.. det är öppet för fria tolkningar). pysslet var väldigt uppskattat av barnen och dessutom väldigt kul och enkelt att göra. här är en liten beskrivning.

man behöver:
ett pappersark i önskad storlek
valfri tidning med mycket bilder
papperslim
sax

silkespapper eller vanligt lite tunnare papper

gör såhär:
rulla en kon av pappersarket och limma ihop i kanterna. klipp ut ansikten, ögon, munnar, hår eller vad du nu vill använda för tillverkandet av "ängelns" ansikte ur tidningen. limma fast ansiktsdelarna. limma sedan fast huvudet på insidan av konen. vik silkespappret till ett dragspel och fäst på "ängelns" baksida. man kan även fästa ett snöre bak på för upphängning.

translation:
i held my first arts and crafts lesson with my class of 7 year olds last week. we made paper angels. it was super fun and the kids really enjoyed it. here is a little "how to". sorry for the crappy english, the google translate makes weird translations sometimes. i hope you'll get it anyway. good luck!

Inga kommentarer: