kl 12:14
making it work!

jag har hela tiden när jag jobbat med detta haft det klassiska tim gunn citatet "make it work" som mantra. men igår hade jag ett mindre nervsammanbrott, kände smått panik eftersom att ingenting blev som jag ville. la mig på hallmattan och bölade. inte för att jag tyckte synd om mig själv och därmed satt på mig offerkoftan. nej, utan för att det alltid är skönt att få ut all skit man går och drar på, speciellt dumt att gå och dra på sådant nu när jag behöver min hjärnas fulla uppmärksamhet på att göra färdighetsprovet klart för att förhoppningsvis (håller alla tummar) säkra min framtid. lätta på säkerhetsventilen och grina lite så känns det bättre, efter varje tår som rullar neråt lämnar lika stor del av gammalt bråte min kropp. bra. jag anser inte att det är en svaghet att gråta. tvärtom.

jag antar att man lätt får panik när det gäller ens framtid och förverkligandet av ens drömmar.
nu känns det bättre och jag har kommit igång. mer fokuserad. och faktiskt, idag får jag det att funka. in your face hjärnspöken!

translation:
yesterday i had a minor meltdown, because my work didn't turn out the way i wanted to. i cried and afterwards it felt better and i got back on the horse again. and today i'm actually making it work! tim gunn would be so proud of me.

2 kommentarer:

Sebastian sa...

Möcke, möcke bra!

Elin Karlsson sa...

svennis måste gråta för han är så stolt över mig nu asså :) haha.