kl 10:57
ode till kroppsfunktioner

jag har dragit på mig en rethosta som heter duga!
halsen skrovlar, slemmar och irriterar.

och nu har näsan börjat rinna också.
överdoserar mucoagin och dylikt.
försöker ignorera hostattackerna.
ligger på balkongen och solar.

svettas som en julskinka, och liksom vältrar mig i mina egna kroppsfunktioner.
liksom marinerar i mina egna safter.
fantastisk start på mitt sommarlov.
ja, banne mig! nu bubblar det i tarmregionen också.

jag tycker om att prata om min mage och tarm.
varför ska man skämmas?

när ja tänker efter så har jag nog en mens coming up också.
så både övre och nedre buk är hard working i mig.
hurra!
vitja, om jag inte känner en liten pirrig pilska också.
tjusigt, men vart ska man göra av sig själv?
det är så gött att vara jag just nu.

prutt.

Inga kommentarer: