kl 14:20
man kanske skulle bli konditor?

ni ska veta att bakning är lite av min nemesis. jag lyckas nästan alltid ställa till det på ett dåligt sätt. eller så har jag inte tålamod nog att följa receptet slaviskt och istället höftar lite efter eget tycke, vilket ibland kan vara bra, dock väldigt sällan, eller så smakar det skit. jag är den som ringer till sin mamma för att skryta när hon lyckats baka en sketen sockerkaka. på den nivån ligger det altså.

så vad vill jag säga med det här inlägget? jo, titta vad jag bakat födelsedagen till ära! visst är det en tjusig en? så tjusig att jag liksom undrar om jag skulle ta å bli konditor, eller i alla fall en som gör designen och det estetiska. jag hoppas att den är lika god som den är snygg.

2 kommentarer:

gittilou sa...

underbar! man vill äta upp den för att den ser så god ut, men ändå inte, eftersom den är så fin.. (:

Elin Karlsson sa...

eller hur. jag blev nästa lite ledsen när det skulle skäras i den. mitt skötebarn. haha.

men den var god :)