I'm back!
Hej igen allihopa! Jag hoppas att ni inte har försvunnit efter min bloggpaus (till förmån för intensivt skolarbete). Nu är jag i alla fall tillbaka och tänkte först börja med att berätta lite om vad som skett på sistone. 

Först gjorde jag klart mitt gestaltningsarbete om hem, som jag tänker posta ett eget inlägg om. Sen hade vi skolavslutning, utställning och vernissage (det kommer även ett eget inlägg om det). Och sen blev det visst hastigt och lustigt bestämt att jag ska läsa bild på HDK även i höst, jag fick ta ett snabbt beslut häromdan då en studievägledare ringde och berättade att den svenskakurs jag lagt in inte skulle gå. Jag sörjer inte, det ska bli jättekul att läsa bild även i höst! 
En annan hastig och lustig sak som inträffade typ tio minuter efter det samtalet, då jag fick ett annat samtal om att jag kommit in på en till sommarkurs, denna på HDK med mina lärare. Kursen heter Spelets regler och är på 15hp, den handlar om hur man kan använda sig av bild, spel och lek för att lära och kommer resultera i en form av portfolio. Nästa vecka ska vi vara utomhus i Vasaparken hela veckan och göra något tillsammans med de som ockuperar där.

Så förutom den sommarkursen jag redan berättat om (som är på 5hp) ska jag alltså plugga hela sommaren. Det kommer att bli en del jobb men det kommer förhoppningsvis ge en hel del och vara riktigt kul! Båda kurserna är ju trots allt konstnärliga.

Vad har ni haft för er sen sist och vad ska ni ha för er i sommar?


Translation: I'm back! I had a blog-break to focus on the last weeks of school. I got some good news the other day, I was accepted to an exiting summer course! So I will study two summer courses this summer. What will you do?

1 kommentar:

emma sa...

härligt att höra att du är back på bloggen, och om läget med såklart. låter toppen med bild under hösten!