Slutspurt
Ja nu kommer det här skolåret till sin ände, sorgligt för att vi haft så kul tillsammans i klassen och kul för att man får se vad alla andra jobbat på under sju veckor då vi inte setts särskilt mycket. Denna vecka är det slutspurt som gäller och nästa är det redovisningar och examination på delkursen som gäller (jag är alltså inte klar som bildlärare, det är bara denna första del av min utbildning som är färdig. I höst ska jag läsa svenska).

När man skall vara och behöver vara effektiv kan det vara bra att disponera sin tid på ett bra sätt, därför har jag skrivit ett schema för vad jag skall göra de kommande dagarna. En studieteknik jag brukar använda mig av och som funkar rätt bra då jag är en ganska ostrukturerad och stressad person om jag inte gör så. Jag förbereder er därför på eventuell radioskugga här på bloggen.

Jag har förresten ett kul gör-det-själv pyssel på lut som ni ska få ta del av när jag kommit i mål med skolan.

Translation: This week and the next will be my last days in school for this semester. A bit sad, because I've had so much fun. This week I will be finishing my project and the next I will present it and get judged. It'll be fun to see what my classmates have done with this project, haven't seen them for weeks, everyone's been working on their own. I'll probably, due to lots-to-do, take a short break from blogging, but when I get back I have some fun DIY projects for you.

3 kommentarer:

Johanna (Tokyo - Love) sa...

Älskar scheman och listor, heja på nu in i det sista Elin! VÄntar med spänning med pysslet.
Fint med blinkande header må jag säga!

Elin Karlsson sa...

åhåh tackar tackar :)

gittilou sa...

heja heja på slutspurten!