Gamla skröppliga tanten
Det vill säga; jag, eftersom jag har fått seriösa problem med mina knän. Nu har jag fått sån värk och svullnad i knäna att det är rent smärtsamt att typ resa sig ur soffan, gå längre sträckor men framförallt, att gå i trappor. Jag har alltid haft knäpp-ljud i knäna när jag går i trappor å så men aldrig att det gjort ont tidigare. Så idag tog jag till drastiska åtgärder, kosta vad det kosta vill! och köpte nya skor med bra dämpning (samma sort som jag har på gymmet) som jag kan ha till vardags samt två "knäskydd" i neopren som håller knäet varmt och som stödjer bra.
Och på gymmet försöker jag träna benen så att benmusklerna ska orka bära mig istället för att knäet tar all dämpning. Jag hoppas att det hjälper för det här är fasen inte kul, jag är 26 och kan knappt gå i trappor, inte bra! Har ni några bra tips på hur man sköter om värkande leder?

(sådärja, nu gnällde jag lite också..)

Translation: I'm 26 years old and have aching knees. Do you have any good tips on how to treat bad knees?

2 kommentarer:

emma sa...

Näe det lät ju inge vidare alltså, det är inte skoj att knix i knäna. Har du varit hos en läkare? Håller tummarna för att du slipper den nedra värken snabbare än kvickt! KRAM

gittilou sa...

jag tänker också att det kan vara bra att gå till en läkare först och främst, att få veta eventuell orsak kan ju lugna en hel del. sen de där knäskydden är nog jättebra, jag har ett sånt till handleden och det är jätteskönt! så mitt råd är läkare och mitt andra råd är neoprenskydd men det hade du ju redan fixat ;) sen finns det bra hälsokostpreparat för lederna, som typ nypozin som jag äter. jag har dock ingen aning om ifall det funkar.. just nu har jag t ex jätteont. men lite dämpar det nog för jag slipper ju oftast gå på voltaren (som är rävgift för magen). KRAM!