Balkong 2012
Ni som följt med ett tag vet att jag varje sommar inte satsar nämnvärt på beach utan snarare balkong genom att odla för glatta livet.

För nåra veckor sen köpte jag drivkrukor i plast och planterade vildtomater, basilika, penseer, lite olika blomsorter, olika örter, squash med mera. Och jag kan nu med glädje meddela att balkong 2012 projektet är på god väg, se bara!

Minns ni mitt försök att odla en egen ek? Well, skåda, nu har jag ett praktexemplar av en mini, mini ek.

Tack vare att ek-försöket gick så bra så tänkte jag nu också ge mig på att försöka driva upp en avokadoplanta. Önska mig lycka till.

Translation: This years balchony greens are growing fast. I'm also trying to sprout some avocado seeds.

5 kommentarer:

Johanna (Tokyo - Love) sa...

Fiiint! Håller själv på och ska dra upp lite småplantor. Eken är ju sjukt fin! Och avokado har jag kört på när jag var yngre.. jag tycker att det är lättare att göra som du, få den att gro i vatten först, men tydligen blir den kraftigare (??) om man sätter kärnan rätt i jorden.

Elin Karlsson sa...

åhå, kände inte till att man kunde sätta direkt. kanske ska testa det för det tar ju en evighet så här i vattenglaset..jaja vi får se va som hände, den harju stått sådär i nån månad iaf. hur lång tid brukar det ta?

emma sa...

Amen hallå! Gud vad gröna fingar damen har! DEt är ju så att man inte kan bli annat än avis! Det blir nog inte så mycket sått för min del, men jag kan ju följa dig och din ballkong!

Elin Karlsson sa...

Gört! Men nog får ni lite bär å sånt i egna täppan?

emma sa...

jovisst lite ska det allt bli sått i stugan även om vi kommer ha händerna fulla med annat :D Precis, vi har ju återkommande bär att smaska på!