Kaninsjuka
Kaninerna och jag gör varandra sjuka. Tyvärr. Jag inledde för några dagar sen en behandling med salva och hoppas bli bra. Veckan fram tills idag har varit jätteledsam och lång eftersom jag inte fått varken gosa, klappa eller lyfta upp dem. Sannerligen svårt när de ju är mitt solsken. Det är ingen allvarlig sjuka, mest obehaglig, så ni behöver inte bli oroliga.

Idag var kaninerna på Blå stjärnans djursjukhus
för att lämna prover så att vi om två veckor får svar på om de idag fick en 900 kr dyr pälsbortsning eller om de också är sjuka och måste medicineras. Förövrigt skötte de sig exemplariskt och fick beröm för att de var så fina.

Translation: The bunnies are going to the vet today. They have a skin condition that infects humans aswell, wich I now unfortantly also have. It's no fun at all, it itches and you're not allowed to cuddle.

2 kommentarer:

emma sa...

Ja vilket elände att det blev så, men salva och sjukhusbesök är en bra början på lösning. Förstår att det känns himla trist och märkligt att det är gosförbud. KRAM!

Johanna (Tokyo - Love) sa...

Stackare.. jobbigt att inte få mysa med sina små kan jag tänka mig.

Elin, du ska väl vara med i min tävling?! :http://sakuradesu.blogg.se/2012/february/tavling.html