(Jul)Kalendern, del fem:
Skriv en dålig dikt


Dagens lucka har kanske inte en direkt julanknytning utan fungerar kanske mer som en kreativövning. Ord är spännande så idag är det dags att plocka fram högstadiepoeten i oss och skapa med ord. Sätt ihop och lek med orden och se vart du hamnar. Dela med er av resultatet så kanske vi får ihop en hel diktsamling tillsammans.

Här är mitt bidrag:

Svenskans vackraste och skönaste ord är, enligt mig, element för hur det känns i munnen när man säger det. Vilket är ditt favoritord?


Translation: Advent Calender, day five: Write a bad poem.

2 kommentarer:

gittilou sa...

bästa utmaningen! jag diktade lite igår kväll faktiskt, höhö, jag har en tanke med det diktandet och kanske kan det gå hand i hand med den här utmaningen?!

Elin Karlsson sa...

Ahmen perfa! Jag tänker att dagens lucka handlar om att släppa på det där om att allting ska vara så jädra genomtänkt och bra hela tiden..