(Jul)Kalendern, dag tio:
Designa dina egna julkort


Visst blir man glad när man får post? Ja alltså inte räkningar å sånt, utan riktiga old school brev och vykort. Jag blir i varje fall lika glad varje gång, så i dagens lucka tänkte jag att vi skulle designa julkort.

Det är lite "man-tager-vad-man-haver" så här kommer några ideer och inspiration på hur man kan göra:

Till dessa använde jag penna och papper och frihandade fram ett mönster.

Och på dessa gjorde jag kollage med text foto, pappersbitar, klistermärken och glitterlim. Och som ni kanske ser så kan man ju spexa till det med en fotografering i sann rojaliststil som jag och Sebastian gjorde förra året under namnet Paret af Högsbo.

Lycka till!


Translation: Advent calender, day ten: Design your own Christmas cards.

2 kommentarer:

gittilou sa...

åh nej nu blir jag sugen på att göra julkort trots allt.. jag som inte skulle i år.. haha. jobbigt problem.

Elin Karlsson sa...

Haha ja men du kan ju skizcka till bara mig då :)