Här är det pyntat
Om vintervädret och julstämningen (dvs snön.. suck storm och regn ute idag igen..) inte vill infinna sig utomhus får man göra det mysigt inomhus.

Fåglarna i blomkrukorna har till exempel fått sällskap av några julgranskulor och vitmossa.

Och på köksbordet stoltserar denna primadonna.

Här är min väldigt provisoriska påhittade adventsljusstake. Jag tog ljuslyktor (från Ikea) som jag hade hemma tillsammans med extra långa vita ljus som jag sen dekorerade med diverse fint jag tyckte passade. Det blev inte så tokigt!

I vardagsrummet har jag fått användning för alla julgranskulor och pärlor som jag har, men istället för att hängas i en gran fick de fylla ljuslyktor, skålar och vaser. Sen innan hade jag några kvistar i en vas som jag dekorerade med några enstaka kulor och såklart min bestseller från Julmarknaden, Kattängeln.

Det är lagom mycket jul här(förutom pyntet på bilderna har jag även hängt upp pappersstjärnor i fönstren och en ljusslinga i sovrummet). Inte sådär skrikigt och för mycket som jag såg att en dam i Hyresgästföreningens tidning hade, det var tomtar överallt, över 2000 tror jag, hon hade till och med tomtar på toalettlocket. Jag drar definitivt min gräns långt där innan.

Translation: The weather is not very Christmas/winter like, but in my home it's warm and cozy.

2 kommentarer:

emma sa...

Himla fint pyntat elin! jättemånga tomtar är inte min grej heller...

Anonym sa...

Nah nånstans får man ju dra gränsen å min ligger öångt innan 2000 st..

/elin