lyssna på kröppa
mina stackars handarbetande små händer behöver verkligen vila men jag har ingen lust, kroppen (i det här fallet, händerna) säger nej, men jag säger ja, ja, ja! jag har mängder av idéer och mängder av kul pyssel som jag vill göra och har gjort ganska frekvent nu ett tag. bland annat så har det stickats, sytts, klippts, täljts pärlor och knådats cernitlera. det är också därför som mina stackars händer fått lida av förhårdnader, blåsor, fnasiga och spruckna nagelband, värk och stela leder.

kanske borde jag lyssna på min kropp som jag gör annars när det kommer till krämpor, värk och minsta kli nånstans, men det är ju tämligen svårt eftersom jag har sån skaparlust just nu! å sånt ska man ta tillvara på. vad göra?
(stort i-landsproblem jag vet...)

nåväl, jag lyssnar i varje fall till hälften på kröppa denna gång också, den ska ju ändå räcka i några år till. så här sitter jag nu inne i ateljen och
designar julkort till försäljning. istället för att sticka så klipper jag, klistrar, skannar in och leker med det i datorn, och kanske får ni se snart.

translation: i've been in a very creative mood lately, now my poor hands are soar. maybe i should listen to my body and maybe take a break..? but honestly i don't want to stop, it's too much fun!

1 kommentar:

emma sa...

trist med krämpor med skoj med skaparlust! heja!