kl 19:28
molnkudde

här kommer äntligen bild på mitt superhemliga projekt. skåda! jag har sytt mig en body-pillow fast i form av ett moln. mycket trevligare. vad tycks?

den gör sig fin mot den isblå fondväggen i huvudändan av sängen. och ser ni förresten fågelholken?


kudden kostade inte många kronor att göra, materialet är stoppning från några gamla kuddar och en fleecefilt från ikea för 39 kronor. jag har velat sy en sen vi flyttade hit men liksom inte tagits tag i't. när gittan sydde sin molnmobil kom ideen tillbaka och tummen for ur rumpan.

så här gjorde jag:
först ritade jag ett moln på ett stort pappersark. när jag var nöjd med storleken klippte jag ut det, la det på den dubbelvikta filten och ritade runt mallen (la på sömsmån med ca 2cm). nålade längs kanterna och klippte sen ut. efter det så sydde jag ihop den med vanlig raksöm (och sed
an sicksack på ytterkanten) på symaskinen. lämnade ett litet hål för att fylla med stoppning. sen petade jag i stoppningen och sydde igen hålet för hand med nål och tråd.

translation:
remember the super secret project i told you abo
ut? well, this was what i made. a cloud pillow. do you like it?

6 kommentarer:

gittilou sa...

hihi vad fint!! klart man måste ha en molnkudde. här är ett annat molnpyssel jag gillar: http://guldsmeden.blogg.se/2011/january/ovader.html. det (förutom våra egna pyssel) får vi tipsa om på gört sen, hoho.

Elin Karlsson sa...

absolut! :)

emma axelsson sa...

jättefin kudde elin! Hurrah!

Elin Karlsson sa...

tackar! och go ären också :)

Marit sa...

smart idé! molnkudde.

Elin Karlsson sa...

tack marit :)