kl 18:17
stickar pannband på löpande band

jag stickade mig detta pannband när jag åkte tåg innan jul, för att få tiden att gå och få ur mig mina aggressioner på sj:s struligheter. bra terapi faktiskt, stickning alltså.

jag trivdes så bra i mitt pannband att jag också gjorde ett till gittan i julklapp, ska jag vara ärlig så var det pga henne som jag fick den där sista pushen att sticka just ett pannband
. för att hon var så fin i ett hon hade på sig när vi sågs.

när sen min syster fick se mitt pannband ville hon också ha ett så hon skickade lite garn. nu har jag fått några förfrågningar om jag kan tänkas vilja stic
ka flera. kul! kanske skulle man börja ta betalt för dem?

translation:
i'm knitting headbands. maybe i should start selling them?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Supercute! i would love to own one :)

gittilou sa...

jaaa! det är jättefint och precis sånt jag ville ha, men det finns inga fina i några affärer, inte som jag sett iaf och då har jag ändå nosat runt i storstan sthlm (haha). det var då jag fick nöja mig med det där från intersport, tills jag fick ditt fina <3

jag tror absolut folk vill köpa, om man som jag inte orkar sticka ett själv. jag är sådär läskigt rädd för att sticka. vet inte varför, för virka går ju bra?!

Elin Karlsson sa...

hurra så bra! <3

hehe för mig är det lite tvärtom, virkning känns liiite läskigare. vet inte varför. vi får lära varann kanske ?

<3