kl 11:30
dragkamp / tug of war

jag är hos mina föräldrar i vämland denna vecka, anledningen heter sofia. det är min systers hund som jag har i uppdrag att vakta eftersom min syster befinner sig i thailand (här kan ni läsa in valfri svordom över att hon göttar sig i temperaturer närmre 30 plus och jag i minus 20). sofia är inte så krävande vilket är skönt, vi har mest dragkamp med hennes bitleksaker dagarna i ända. annars så stickar jag halsdukar och mössor för det går åt nu i kylan. idag har jag för att få tiden att gå även gjort apelsiner med nejlikor i så nu doftar det jättegott i hela huset.

translation: this week i'm at my parents house taking care of my sisters dog, sofia. we mostly play tug of war all day long. if we're not playing tug of war i knit scarves and hats wich is very much needed since it's -20°c outside. and today the entire house smells lovely beacause i made some orange and clove pomander.

2 kommentarer:

emma sa...

svordomar om att emelie finns i thailand o vi i svinkalla swe finns det gott om. synd att cassie o cosmos ej är så snälla som fisen. de är mest jobbiga och håriga som få.
hoppas ni ej fryser ihjäl.
/emma

Elin Karlsson sa...

tack! och detsamma. har dragit mig från att gå ut hela dan men nu måste vi ut på promenad. stupid winter!
<3