kl 13:27
vikarie elin

det är mitt nya alias. jag har sen någon månad tillbaks varit registrerad på en vikariepool här i göteborg. idag så ringde de från en skola i partille, de vill att jag ska jobba tisdag till torsdag som förskole och fritidsvikarie. självklart blev jag mycket glad, men också SKITNERVÖS! nervig för att jag ska åka till ett ställe som jag aldrig åkt till tidigare, med buss som har en annan taxa än den jag har på mitt färdbevis, nya människor, ny miljö, ny bransch, nytt nytt nytt. och så barn då. jag vet att flera av er som läser här också har vikarierat så jag tänkte om ni hade några tips som ni kunde vara rara att dela med er av.

tack på förhand.

translation:
i'm going to work as a preschool teacher sub this week. i'm a bit nervous since it's my frst time.

5 kommentarer:

tilda sa...

det kommer gå superbra för dej! bästa sättet att lära känna barnen är att sitta tillsammans o rita. du kommer få en liten fangroup på en gång!
det kommer gå superbra... men det finns alltid några barn som är känsliga för förändring o som kommer testa dej o köra med dej, så var bestämd redan från början och fråga barnen "brukar ni få göra såhär för er vanliga fröken?" så brukar samvetet hos dom krypa fram o de brukar lugna sej lite. :P

Elin Karlsson sa...

tack! :)

Sara sa...

Försök att tänka att det är spännande och ta det med en klackspark istället för att tänka ångesttankar.

Elin Karlsson sa...

tack sara! :) jag har landat nu. jag var stissig i en hel halvtimme, sen räckte det. just nu känns det som piece of cake. klart jag kommer vara lite nervös men inte så att jag ligger och skakar i ett hörn. haha :)

nu känns det mest spännande.

Elin Karlsson sa...

uppdatering: det gick bra. kände mig lite vilsen men mer bekväm allt eftersom. tre timmar flög förbi. imorgon är det workshop med pyssel, det ska bli kul.