kl 21:53
på kulturnatta kan allt hända!

ikväll så har jag varit på kulturnatta här i gbg. mycket bra evenemang och initiativ! jag och mathilda var runt på lite olika ställen (båda var vi ganska trötta så det blev inte så många ställen) bland annat så var vi på emmaus och trängdes med kulturtanter (vi var lite av ett udda inslag, i alla fall de yngsta där) eftersom de plockat fram alla kulturtantskläder. jag köpte i alla fall ett par turkosa mockaskor.
efter det så gick vi till biblioteket där vi såg en skön snubbe, 'pekkanini' ge en thereminkonsert. riktigt ballt. sen efter en sväng till bio roy bestämde jag mig för att bege mig hemåt. när jag knallar nerför avenyn får jag syn på en hästsvans och ryggtavla som jag mycket väl känner igen. det var lisa (hon bor i stockholm och är en av mina närmsta vänner)!! så gissa chocken jag fick när jag såg henne. åh fina fina lisalove! hon och sebastian har som vanligt varit i maskopi med varandra och planerat ännu en fin överraskning. jag förstörde överraskningen lite grann, eftersom hon hade tänkt ringa på hos oss imorgon. men lika glad är jag för det! åh vicken fin kväll!

translation:
tonight when i was out on the town i ran in to lisa (one of my closest friends)! she lives in stockholm so i was very surprised to see her here in gothenburg. happy and chocked! she had planned to ring our doorbell tomorrow and surprise me then, so i sort of ruined the surprise. i got surprised allright! she's the best!

4 kommentarer:

gittilou sa...

älskar ljudfabriken-tröjan!! är det ljudfabriken i karlskoga?!

jag var på bråtens loppis, som ligger i carls-åby, förresten så såg jag dig där en gång! innan vi "lärt känna" varandra så jag vågade inte hälsa! haha. det var halva priset dagen till ära, fast tanten i kassan räknade fel. sånt brukar jag inte bry mig om när det går till välgörenhet, men vafan, när det går till en fotbollsförening.. ;) jaja, värt sina guldpengar var det i alla fall!

pöss

stina sa...

det betyder low carb high fat, en princip som går ut på att ta bort tillsatser, socker och onödiga kolhydrater från sin kost. man slipper sötsuget och blir mätt på riktigt fett. riktig grädde i maten, riktigt smör på mackan och så. har fungerat jättebra för oss när vi kört med det!

Elin Karlsson sa...

yes! ljudfabriken i sandviken. hehe jag älskar den. lite kort men störtskön färg och liksom schyst att promota lite. hehe. den funkar att ha till en hög kjol. annars ärä magtröja övern.

aha.. jaa jag tror jag har nåt luddigt minne om det. tokigt! nästa gång jag är i kga får vi loppisfynda tillsammans! lätt! <3

pöss gittan

Elin Karlsson sa...

stina: aha! okej men det ärju bra. tillsatser ärju verkligen inte bra. mera sånt. och mera eko! :)