kl 14:14
färdighetsprov

jag ansöker till lärarprogrammet, bild och visuell kultur vårterminen 2011. då ska man göra ett så kallat "färdighetsprov". har länge försökt få tag på vad detta betyder och innebär och vad som krävs av mig. nu har jag äntligen, som vanligt i sista stund (bannar mig själv!), luskat ut vad detta innebär. alltså, för att eventuellt komma in så måste jag visa att jag kan vara artsy fartsy och innovativ och kool. ett med konsten. uppgifterna som jag ska göra och lämna in innan den 15 november -> är <- (klicka på färdighetsprov) första uppgiften är superflummig. jag ska illustrera en ûberkonstig dialog mellan luke skywalker och catwoman i en serie med tio bildrutor. en fundering: varför är antagningsprover alltid så konstigt flummiga? under antagningsintervjun till örebro konstskola tex skulle vi skulpturera i smör. antar att de vill att man ska tänka utanför lådan. som ni förstår lägger sig frustrationen lite som en blöt filt över mig först. men sen börjar jag spåna, och nog fan finns det lite artsy fartsy kvar där bak i hjärnan. jag hoppas att de (=färdighetsprovs-granskarna) också ser det. håll tummen för mig.

translation:

i'm applying to the university of gothenburg to (hopefully) become an art teacher. i have to do a test to show that i have what it takes. a part of the test is to illustrate a dialogue between luke skywalker and catwoman in a series of ten frames. wish me luck!

Inga kommentarer: