kl 22:42
krax krax

lagom till kvällningen gick min röst och la sig. puts väck, borta! orden vägrade liksom komma ut, nu väser, teckenspråkar och kraxar jag istället. jag har varit sjuk i några dagar, feber, förkylning, halsont, slem och hosta (den klassiska höstförkylningen). nu mår jag lite bättre och orken kommer sakta tillbaka, ungefär samtidigt som rösten försvann. jag hoppas verkligen att den kommer tillbaka tills imorgon.

ps: vi ska måla om hallen och min atelje. vi fick färg av värden förra veckan. och idag har jag börjat spackla hallväggarna. åh! jag är så pepp på att göra om! tapeterna som sitter där nu är så fruktansvärt fula, 80-tals grå trist i hallen och hemsk 90-tals orange med blombård i ateljen. bilder från makeovern kommer sen.


translation:
i'm fighting a cold. tonight i lost my voice. i miss it and i hope it will be back tomorrow.
we're doing a makeover in the entrance hall and in my studio. i'm really excited!

Inga kommentarer: