kl 22:14
uttramparen

min gamle estetkamrat emil ska bege sig ut på en 'cykeltur'. turen går tvärs över amerikat. jag tycker att det är en helt fantastisk ide. så här beskriver han själv sitt projekt:

"jag heter emil mörk och jag kommer från värmland i sverige. sommaren 2011 tänker jag cykla tvärs över den amerikanska kontinenten. jag ska följa i de värmländska emigranternas fotspår på väg över kontinenten från öst till västkust. jag har inga pengar, är ganska otränad, kan nästan ingenting om cyklar och har aldrig varit i USA. den här bloggen kommer att handla om mina förberedelser och den livsstilsdeflation som jag måste genomgå för att nå mitt mål."

förträffligt! vill man läsa mer om och följa projektet så klickar man -> här <- och glöm inte att läsa manifestet.

translation:
i'm sorry, only in swedish today.

4 kommentarer:

tilda sa...

wow, shit vilken grej! :)

Elin Karlsson sa...

i know! dyngballt på ren karlskogingska.

Unknown sa...

eller som Uttramparen själv skulle ha sagt det. Varför ska man inte cykla över USA.

Elin Karlsson sa...

väl talat.