kl 12:34
makeovern i hallen

makeover rör sig sakta men säkert framåt. jag har spacklat hela rummet. rummet är kanske 5-6 kvm, så man tänker lätt "det där gör man ju klart i ett kick!". men nej se, på den lilla ytan finns det sex(!) dörrar, sex ventiler under alla lager av tapet som man måste vara extra uppfinningsrik och pillig med för att kunna spackla. jag använde tex en kartongbit för att spackla ett liten utrymme mellan dörrlisten och ett hörn för det var det enda som kom åt. dessutom hade vi inte räknat med att behöva riva ner all tapet ända in till betongväggen. lite som en tidsresa har vi rivit ner fem lager tapet, ända från femtiotalet (jättefin tapet!) fram till den hemska åttiotalstapeten. och kul också att se hur tapeten speglar varje tidsepok så väl, som tex sjuttiotalstapetens storblommiga i guld och brunt.
idag har jag slipat hela rummet så att allt, inklusive jag själv är täckt av vitt damm.

renoverings-hängselbyxorna och jag är ett, jag älskar dem!


translation:

the makeover of the enrance hall is moving slowly forward.

2 kommentarer:

Anna sa...

Är du inte färdig snart? BILDER! :D

Elin Karlsson sa...

det kommer :)