kl 15:55
till kanin-akuten

denna dag började med tårar. för idag fick gördis åka till kanin-akuten. det är lite utav en kamikaze-kanin jag har. imorse så lyfte jag upp gördis ur buren för att kela lite, på väg in till soffan så hoppade hon ur mitt grepp och föll rätt in i skohyllan med nos och tänder först. det såg verkligen inte bra ut! dels så kom det blod och dels så ville hon absolut inte att man skulle röra henne. så vi åkte till kanin-akuten så att hon fick träffa veterinärtanten. som konstaterade att hon hade ett litet sår på tandköttet från där hon slagit i (där det tidigare kommit blod ifrån), men att det nu inte var någon fara eftersom att hon inte längre blödde. och för att hon ätit lite hö och därför inte verkade ha mer ont. nu verkar hon må bra förutom lite svullnader och blåmärken. pjuh!

den som tog detta sämst var nog ändå jag. tårarna som dagen började med var alltså mina.

translation:
bunny-ER
.
today my bunny gördis had an accident so we had to take her to the ER to see the vet. i cried like a little baby. she's ok now, pjuh!

Inga kommentarer: