kl 16:07
vad naturen ger

jag gillar vad naturen ger. när jag var hemma i värmland sist så plockade jag både smultron och fläderblommor. flädern kokades och blandades till en supergod saft. och smultronen blev till dessert.
men allra mest just nu så längtar jag mig blå efter svampsäsongen. då får man gå med brunbrända ben i gummistövlar, köra rallysnabbt på de små grusvägarna norrut på hemlig ort, klättra runt i skogen och sniffa efter diverse svampguld. min dröm är att ha en stor trädgård där jag ska ha växthus och drivhus fulla med diverse godheter. men tills den dagen kommer nöjer jag mig med att längta efter svampguldet och skogen.

translation:
what nature gives. a few days ago i picked
wild strawberries and elderflowers for lemonade. and right now i'm also longing for the mushroom season.

Inga kommentarer: