kl 23:57
själv men inte ensam

denna veckan är jag mer eller mindre själv. eftersom sebastian jobbar i karlskoga. och mina vänner är borta den här veckan. lite ensamt kan tyckas. ja, aningens kanske. men denna gången känner jag mig inte ensam. lite tomt är det ju, det ska erkännas. men det är ju knappast synd om mig på något sätt. jag tänker att jag ska rå om mig själv, ha lite elin-tid.

jag får alltid grandiösa planer på saker som jag tänker göra "nu när jag har tid". men det slutar oftast med att jag inte genomför något av de projekt jag sätter upp och därför bara slöar eller sitter i soffan med tvn eller datorn som sällskap istället. min plan för denna elin-tid kommer bestå av promenader och olika kreativa små och större projekt. och för att jag inte ska falla tillbaka i gamla mönster och inte genomföra de mål jag satt upp åt mig själv så kommer jag dela med mig av de olika resultaten här. peppa mig och håll gärna tummarna för mig. tack!

(det har kommit till min kännedom att jag även har en del engelska läsare så jag kommer i fortsättningen att ha en liten översättning längst ner i varje inlägg)

translation:
it has come to my attention that i have a few english readers, so from now on i will translate every blog post to the extent that i can.
so, hello and welcome to my blog! and thank you for the sweet emails you send me.

i'm home alone for a couple of days so i'm planning on doing some creative craft projects. if you want to give me ideas for fun crafts please write something or send me a link under comments or email me at elinutten@hotmail.com. i will be posting the results of the crafts here on the blog. thank you!

2 kommentarer:

gittilou sa...

heja heja! det är ju jättebra. och jag känner igen mig väldigt mycket i det där, man tänker att man ska ha tid att göra allt det där man borde när man är ledig - sy eller rita eller kanske laga nånting som legat och skräpat i månader, men det slutar med att man sitter och degar istället. så jag är i lite samma sits just nu, försöker strukturera upp dagarna. vi får peppa varann! kram :*

Elin Karlsson sa...

ja det gör vi! heja oss, heja dig!! :) struktur är inget som bara händer. fast man får inte göra för mkt för då går det över styr och man lever inte livet. tänker jag. så vi borde kunna sikta att landa nånstans mellan det och där man inte gör ngt alls. bla bla :D

kram!