kl 22:18
myten om vildmarkskvinnan

för att prove my point (om man ska lyssna på ryktena som går om mig i landets södra delar) att jag lever vildmarksliv och nära naturen här hemma i värmland. att jag blir attackerad av bockar, jagad av älgar, stalkad av ekorrar, räddar igelkottar och skjuter fisk och paddlar kanot. och för att då spä på denna myt om mig själv som någon sorts vildmarkskvinna ytterligare så vill jag bara visa er vad som mötte mig häromdagen när jag skulle slänga något i soppåsen hemma hos mina föräldrar. ja, för den som inte ser det så är det ett gäddhuvud. som tillhörde en gädda som brormin dratt upp tidigare på dagen. chockad? javisst. ett med naturen? jajemän!

den stalkande ekorren försökte jag förresten ta kort på men den lille rackarn var för snabb.

Inga kommentarer: