kl 11:13
anders frimärkssamling

när jag var hemma i värmland för några veckor sen så var sebastian och jag och hälsade på hans mormor. då fick vi bland annat fyra stycken jättefina gamla frimärksalbum som sebastians morfar hittat på gatan för flera år sen, lämnat till polisen men sen fått eftersom att ingen kom och hämtade ut dem. det är en fin samling, nogrannt insatt och sorterat med frimärken från världens alla hörn. man ser att någon har lagt ner mycket tid på samlingen. albumet tillhörde en anders vars namn står skrivet i albumen. jag tänker vad ledsen anders måste blitt när han tappat sin samling. jag ska vårda den ömt åt honom. jag kan ingenting om frimärken men jag kan uppskatta färg, form och sådant och där se en skatt. och detta är absolut en skatt!

translation:
anders stamp collection.
i got this lovely collection of stamps from my boyfriends grandmother. his grandfather had found it on the street, turned it in to the police, but no one came to collect it so he got it back. someone named anders used to own the albums, the name is written on the pages. anders must have been real sad when he lost the albums, cus' you can tell that he had put a lot of love in to them. i don't know anything about stamps or its value but i can recognize a real treasure when i see one, and this is definitely one!


Inga kommentarer: