kl 20:38
nytt i köket

i vintras fick så fick vi ett perstorps-bord av min farmor. det har stått på hennes uthusvind sedan sextiotalet (läs om det här). nu har jag dammat av det och fått ner det hit till göteborg. idag ställde jag fram det i köket. innan så hade vi ett jättefint stort runt teakbord som jag fått av min gamla konstlärare vassiliki, tyvärr var det för stort för vårt lilla lilla kök så det får åka upp på vinden tills vidare. nu pryder farmors bord vårt kök istället, det passar som handen i handsken, eller vad tycker ni? eftersom att bordet har stått på en vind sen sextiotalet så kommet det att behöva lite slipning och en omgång lack men det blir ett senare projekt.

och den jättetjusiga duken har vi fått i julklapp av våra vänner lisa och joakim, den gör sig görbra i vårt kök, tack! den får mig att tänka på tove janssons böcker om mumintrollen. den har lite samma estetik.

4 kommentarer:

Doris sa...

Det blev jättefint ju! :D

Elin Karlsson sa...

tack så mkt :)

Joakim Castro sa...

fin duk också! :0

Elin Karlsson sa...

ja visst ären! jag kanske bör nämna att jag fått den av världens bästa lisa! :)