kl 17:15
livsviktigt skräp

första måndagen i varje ny månad är det marknad nere på torget där jag bor. jag gillar sånt. ni vet billigt krimskrams i lådor som man får rota i. det är livsviktiga saker som man inte visste att man behövde förs man rotat fram dem. ibland får man med sig saker hem som man för sitt liv inte kan förstå varför man köpt, fast jag brukar alltid tänka att de sakerna kommer komma till användning så småningom, behovet måste bara dyka upp först. och när man minst anar det så står behovet där och propsar på uppmärksamhet och vad har inte jag hemma då om inte saken som stillar det behovet. GÖRBRA! denna gången hade jag visserligen en plan, fattig student som jag är så kan jag inte lägga pengar på "skit", så idag har jag köpt detta: två förvaringsboxar att ha örhängen alternativt pärlor i, nålar (i snygga färger vilket jag tänker gör arbetet lite roligare), a5 kuvert (behövs alltid), tårtpapper i TRE olika storlekar (dels till att rita på och dels till sommarens tårtkalas) och sist men inte minst ett tre-pack med hushållstejp( det går alltid åt). för 60 riksdaler. amen!

Inga kommentarer: